STANJA UMA

Kap

   Kao što je već rečeno na uvodnoj stranici ovog poglavlja, psihološka stanja uma te razina svjesnosti su nešto što nije djeljivo na vrijeme u Dojou i ono izvan njega, jer ovi principi utječu i na naše svakodnevno življenje, odnosno naš osobni razvoj.

  Mentalna praksa, vježbanje uma koje je zasnovano na razvoju svjesnosti, funkcionira na budističkim načelima i vodi različitim mentalnim postignućima ili bolje rečeno razinama svjesti. Ona dakako govore o spiritualnom i iz njega izvedenom psihološkom razvoju praktičara, no istodobno su duboko integrirani u funkcioniranje tradicionalnog Kempo Karatea te u ovom sklopu funkcioniraju ne samo kao filozofska ili spiritualna osnovica, već se i u praksi manifestiraju kroz vrlo visoka borilačka postignuća. Govoriti ćemo o shoshinu, fudoshinu, zanshinu i mushinu, terminima koji su integralni dio terminologije budističkih mahayanskih škola, ali i svih tradicionalnih Budo škola. To su stanja uma koja je moguće dosegnuti korz praksu sjedeće meditacije, to jest zazena, ali i kroz intenzivnu ispravno usmjerenu borilačku praksu.  

 

Uobičajena tradicionalna metafora za zazen kao praksu i mushin kao postignuće je ona o umu što djeluje poput refleksije mjeseca na vodi: "Tsuki no kokoro". Premda vjetar, valovi i struje, mogu djelovati na površinu vode i izobličiti odraz, još uvijek se svijetlo odražava, mjesec i dalje postoji, voda postoji i kada se mir vrati oblici ponovo postanu jasni i neuznemireni.